ciao bolivia, hola argentinia! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Hilde & Grietje - WaarBenJij.nu ciao bolivia, hola argentinia! - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Hilde & Grietje - WaarBenJij.nu

ciao bolivia, hola argentinia!

Door: wijzijninbolivia

Blijf op de hoogte en volg Hilde & Grietje

13 Januari 2011 | Argentinië, Salta

We zijn opgesplitst.. "Wij" zijn in "Bolivia" gaat niet echt meer op, aangezien hilde in bolivia zit en ik in argentinie. Toch blijven we nog even doorschrijven zoals gezegd, dus wellicht extra veel verhalen! Binnenkort ook nog een verhaal van gastschrijver Wesley, en gisteren een mooi verhaal van gastschrijfster marleen. Nu zal ik dan maar mijn verhaal doen over argentinie.

Zo´n vijf dagen terug stonden we vier uur te wachten om het land van de steaks en de tango te mogen betreden. Mijn hoop was een nieuw land, wat wellicht iets minder knullig zou zijn dan bolivia, maar dat viel dus wat tegen. Aan de grens ontmoetten we Andy (40jarige engelsman) waar we de komende dagen mee zouden doorbrengen. De eerste dag waren we in een saai grensdorpje waar vrij weinig te beleven was. Snel door dan maar! Echter bleken de busprijzen hier van nederlandse standaard te zijn, dat verbaasde ons enorm! (zeker na die prijzen van bolivia: 2 euro voor een busreis van 5 uur als je geluk had!) We besloten naar Salta te vertrekken, een stadje met enkele toeristische attracties.
Het bleek een mooi stadje, mooie kathedraal enzo, en bytheway heerlijke steek!(samen een kilo vlees!Rico!)

We kwamen aan in een backpackershostel waar we de komende dagen zouden doorbrengen. We hebben het wat rustig aan gedaan. Wat relaxen in het hostel, een beetje het stadje in, ´s avonds een biertje (en meerdere) in wat argentijnse barretjes.

Gisteren hebben we een tour gedaan met twee zweedse meisjes die we ontmoet hebben. Het was een mooie tour, enorm mooie natuur en ook lekker authentiek. We zagen gigantische bergen, prachtige valleien, een zoutvlakte, en tenslott de berg met zeven kleuren.

Morgen zullen we onze reis voortzetten naar Buenos Aires!

ciao,

Grietje

• 13 Januari 2011 - 18:11

Jesper:

Klinkt ammel kei gezellig hoor ^^. Zeg wel tegen Wes dat ie zich moet scheren hihihi. Zeg maar 'Hejsan' tegen de Zweedsen, vraag 'Hur mår du' namens me en heb vooral nog heel veel plezier daar. Drink niet te veel, want ik heb begrepen dat een liter bier 2 euri is haha. Ik wacht al weer op het volgende verslag!

• 13 Januari 2011 - 19:22

Marleen:

Hee Grietje en hoi Wesley (en Andy en Zweedse meisjes ;) )

Jullie zitten nu dus in Argentinië. Sowieso, wat betreft de foto's: waaauw, wat een landschap!!
    Ben benieuwd naar de verhalen! Heel veel groetjes natuurlijk vanuit hier,

liefs Marleen

• 13 Januari 2011 - 19:23

Martien:

Heeej. Én skypen én bericht van Hilde én bericht van jou. We horen nu meer van elkaar dan in je Utrechtse periode. En die gastschrijvers....die schrijven toch wel geweldig!! Jammer dat het land zo duur is. Lekker doorgaan met genieten: over 2 maanden MOET je weer carnaval gaan vieren. Groet en kus en ook special van oma.. XXX

• 14 Januari 2011 - 08:12

Tamaarr:

Nog meer verhalen, leuk hoor! Foto's zien er mooi uit. Echte argentijnse steak, jam jam!