vele avonturen in verschillende landen - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Hilde & Grietje - WaarBenJij.nu vele avonturen in verschillende landen - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Hilde & Grietje - WaarBenJij.nu

vele avonturen in verschillende landen

Door: wijzijninbolivia

Blijf op de hoogte en volg Hilde & Grietje

09 Februari 2011 | Bolivia, Sucre

zo.. Er valt heel wat te vertellen! Ondertussen zijn we in vier verschillende landen geweest, zoals wesley trots zal zeggen: vier stempels in het paspoort!! Hier volgt het verslag:

argentinie

Na Buenos Aires zijn we doorgereist naar Gualugauychu (probeer dat maar eens uit te spreken). Hier hebben we lekker aan het strand gelegen, het is een beetje het salou van argentinie, vol nachtleven tussen de macho-argentijnen die tot 9 uur in de ochtend feesten, aan de rivier drinken en naar reggeatonoptredens kijken,etc. Maar waar het ook bekend om staat is een travestietenshow en die kon ik natuurlijk niet missen. En waar het nog meer bekend om staat: carnaval! We hebben het meegemaakt, grote optocht vol blote mannen en vrouwen, mooie versieringen, muziek, dansen, biertjes. Vooral veel pracht en praal! Net als het carnaval in rio!
Daarna waren we wel klaar daar en besloten we noordelijk te reizen. We belandden in parana, waar we bij een vrouwelijke couchsurfster verbleven, en vervolgens santa fe, waar eigenlijk niks te doen was. Klaar met argentinie!

Uruguay

Dit was nog even tussendoor. Hier hebben we een uitstapje naar gemaakt voor twee dagen. Wat zijn die mensen daar verschrikkelijk aardig! We vroegen naar een hostel, kregen een sportcomplex aan het water waar we voor bijna niks konden overnachten en dan werden we er ook nog eens op de motor naartoe gebracht! Ook daar zitten mensen aan hun mate sherba (soort kruidenthee die ze de hele dag drinken in uruguay en argentinie) tot 3 uur in de nacht op straat. Maar echt een leuk landje daar!

Paraguay

Na argentinie gingen we naar de hoofdstad van paraguay, asuncion. Uruguay en argenitinie waren best westers maar paraguay kwam meer in de buurt van bolivia in dat opzicht. Er waren aan de andere kant hele mooie historische gebouwen en rijke mensen in luxe mercedessen, maar ook enorme sloppenwijken. Dat was echt een gek gezicht zo naast elkaar. De stad verder was niet zoveel te doen, naast de karaokebar, een leuk hostel voor Nederlanders en een foute club waar een competitie werd gehouden wie het meest sexy kon dansen, nou dat kunnen ze daar wel!

Bolivia

We zijn weer terug in Bolivia, en ik moet zeggen het voelt wel een beetje als thuis. De reis er naar toe was echt een ramp. Een busreis van 14 uur met 6 uur vertraging waar in de chaco ieder kwartier gestopt moest worden om water ergens in de motorkap te stoppen..(dat water werd dan weer uit de rivieren gehaald onderweg, te grappig) Toen een busreis, direct daarna, van 8 uur, waarvan ook een paar uur vertraging, die langs zulke smalle onverharde bergpaadjes ging dat het leek op de death road! Poeh! Maar toen waren we wel in Tarija waar we de volgende dag lekker wijn konden proeven (is het wijngebied van Bolvia) en konden genieten in een peña met boliviaanse traditionele muziek. En ook fijn dat alles hier weer lekker goedkoop is!
Toen gingen we naar Potosi, hilde´s tips naleven! Gisteren de mijnen gezien, te heftig! Hilde ik heb het 2,5 uur volgehouden! (maar voelde me daarna wel flink beroerd) Sowieso ging het qua onze gezondheid niet echt goed in het hoge (4.000 meter) potosi. Wes heeft twee dagen ziek op bed gelegen!
Nu zijn we in Sucre de rest van Hilde´s tips aan het opvolgen! Zo hopelijk lekker stampot eten in cafe amsterdam, ik kan niet wachten!!!

• 10 Februari 2011 - 11:03

Martien:

Je blijft ons steeds weer verrassen met nieuwe én onverwachte stappen die je zet. Ik denk dat je verslaafd bent geraakt aan het reizen. Ben benieuwd. Leuk dat we nog hebben geskyped. Nog twee weken en dan eindelijk weer verenigd. Nog even intens genieten...je bent hier zo weer gewend aan alles. xxx

• 10 Februari 2011 - 14:35

Tamaarr:

Mooie foto's en wat cool dat jullie mochten slapen in een sportcomplex, haha. Maaruhh jij dus op tijd terug voor echt hollands carnaval ;)

Groetjes vriendin van Marleen en oud-huisgenoot Hilde

• 10 Februari 2011 - 17:17

Marleen:

Hee Grietje en Wesley,

leuk om te lezen dat jullie het carnaval hebben gezien, haha. Ik mis je wel hoor Grietje, maar hoop natuurlijk dat jullie nog twee goede weken hebben daar.

Groetjes Marleen